Hírek, események

A Digitális Középiskolában sem virtuális a tanévkezdés

2015. szeptember 2.

Tizenharmadik tanévét nyitotta meg a Digitális Középiskola. A tanulás nem csupán a gyerekek számára kezdődött meg, azok a felnőttek is megkezdték a felkészülést az érettségire, akiknek családi állapotuk vagy munkájuk nem engedi meg, hogy nappali vagy levelező képzésben vegyenek részt. A képzésben több mint háromszázan vesznek idén részt. Közel száz 9. évfolyamos kezdte meg a tanulást egy különleges, 2003-ban életre hívott képzési formában.


A Földes Ferenc Gimnáziumban megtartott évnyitón elhangzott, hogy ez a lehetőség azoknak is segít, akik nem tudnak sok időt az iskolapadban tölteni, de szeretnének érettségizni. Hozzájuk házhoz megy az iskola, digitális formában. "Családos vagyok és nem mindegy nekem az időbeosztás, főleg munka és a gyerekek mellett. Ez volt a legkézenfekvőbb, hogy ezt az iskolát válasszam" – mondja Nagy Gábor.

Veres Pál szerint a távoktatásnak ez a formája sok felnőttet vonz a megyében. - Nagy örömmel mondhatom, hogy hasonlóan az előző évekhez, mindenféle reklám nélkül is nagyon sokan jelentkeztek erre az újszerűnek mondható képzési formánkra. Most nagyjából száz 9. évfolyamos diákunk kezdi el az évet, összességében pedig több mint háromszáz diákunk lesz az idén – nyilatkozta Veres Pál, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója. A digitális középiskolások a képzés négy éve alatt távoktatásban, számítógéppel támogatott, online középiskolába járhatnak. A felület otthonról elérhető, de nekik is be kell néha járni konzultációra. Az érettségi előtt modulvizsgákat is kell tenni, hogy a megszerzett tudás még inkább rögzüljön.

A MiNap.hu cikke.

A tanulás körülményei eltérőek a megszokott iskolai formától, de a feladat ugyanaz, mint annak a közel 20 ezer iskolásnak, aki Miskolcon ma visszaült az iskolapadba.

- Miskolc város felelősséggel tartozik azért a 20 ezer diákért, azért a sok fiatalért is, akik tanulmányaikat folytatják és a lehető legmagasabb szintre próbálnak eljutni. Ezért van az, hogy mindennek erejével támogatja a fiataljait és támogatja a digitális tudást – nyilatkozta a Miskolc Tv-nek Óvári Zsuzsanna, Humán Stratégiai Osztály osztályvezetője.

A Digitális Középiskola oktatási tananyagát a Földes Ferenc Gimnázium oktatói dolgozzák ki. A portálon keresztül évente mintegy 350-400 fő tanul. Már kilenc végzős évfolyam leérettségizett, amelynek eredményeként négyszázhuszonnyolcan szereztek érettségi bizonyítványt.



Érettségi vizsgák a digitális középiskola újabb végzős évfolyamán

2015. június 30.

A 2014/2015. tanév befejeztével már a 9. évfolyam szerzett érettségi bizonyítványt a Digitális Középiskola program keretében. A világújdonságnak számító távközlési eszközzel támogatott, esti tagozatos gimnáziumi oktatás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a tanulók sokat tanulva, küzdve, de megfeleltek az elvárásoknak. Az érettségi vizsgát jelen tanévben 75-en kezdték meg, érettségi bizonyítványt 37 tanuló szerzett. Így a Digitális Középiskolában eddig érettségi bizonyítványt szerzett 428 fő. A többi tanulónak a sikertelen vagy hiányzó tantárgyi vizsgákat meg kell ismételni illetve be kell pótolni.

Az érettségi vizsga átlaga: 2,80. A vizsgaelnökök értékelése szerint a vizsgák zökkenőmentesen, a törvényi előírásoknak megfelelően zajlottak. Az oktatási módszer innovativitása, a tolerancia és az odafigyelés lehetőséget és esélyt biztosít ezeknek a felnőtt tanulóknak a társadalmi felzárkózáshoz és a sikeresebb boldoguláshoz. Az érettségizett hallgatók közül sokan tervezik egyetemi-főiskolai tanulmányok megkezdését, valamint érettségihez kötött szakmai képzettségek megszerzését.

A Magyarországon és nemzetközileg is egyedülálló oktatási módszerrel megszerzett érettségi bizonyítványokat 2015. június 19-26-án vehették át a végzős felnőtt tanulók Veres Páltól, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatójától, illetve a vizsgaelnököktől Miskolcon a Földes Ferenc Gimnáziumban.

A tanulók a többi évfolyamon is eredményesen zárták a 2014/2015. tanévet. A négy évfolyam tanulmányi átlaga: 3,31. A lemorzsolódás a 10., 11. és 12. évfolyamon 10% alatti, a kezdő évfolyamon jelentősebb. A tanulók részére ebben a tanévben is meghirdetésre került az INNOCENTER Innovációs Központ Nonprofit Kft. tanulmányi versenye. A legjobb érettségi eredményt elért tanuló, a négy év alatt a legjobb tanulmányi eredményt elért tanuló, valamint az egyes évfolyamok legjobb tanulmányi eredményt elért tanulója 20-20 ezer Ft pénzjutalmat vehetett át dr. Balla Lászlótól, az INNOCENTER Nonprofit Kft. vezérigazgatójától.


A 2014/2015. tanév tanulmányi versenyének eredményei:

  • 9. évfolyam: Drengubján Csabáné, Encs
  • 10. évfolyam: Gácsi Norbert, Miskolc
  • 11. évfolyam: Koltai Józsefné, Sárospatak
  • 12. évfolyam: Szenderné Veréb Zsuzsanna, Encs
  • 9-12. évfolyamon legjobb eredményt érte el: Szenderné Veréb Zsuzsanna
  • A legjobb eredménnyel érettségizett: Harkály Noémi Miskolc


2014/2015. tanév nyitása

2014. szeptember 1.

A Digitális középiskolában is megnyitották a tanévet hétfőn délután. A Földes Ferenc Gimnáziumban 12 éve működő, középszintű érettségi vizsgát adó képzés felnőtteknek indult, olyanoknak, akik munkájuk, lakhelyük vagy más ok miatt korábban nem tudtak érettségi vizsgát szerezni.

A MiNap.hu felvétele:


"Az iskola megy a diákokhoz!" – a minap.hu cikke




2013/2014. tanév nyitása

2013. szeptember 3.

A 2013. szeptember 2-án a 11. tanévet kezdi meg a Földes Ferenc Gimnázium által működtetett Digitális Középiskola.

Az előző tanévben már a 7. végzős évfolyam tett érettségi vizsgát és 349 fő szerzett érettségi bizonyítványt eddig. A 2013/14. tanévben 4 évfolyamon, 12 osztályban közel 350 hátrányos helyzetű felnőtt tanuló végezheti középfokú tanulmányait a Digitális Középiskola esélyegyenlőségi program keretében.

Az ünnepélyes tanévnyitón részt vett és köszöntötte a tanulókat: Kiss Gábor Miskolc Megyei jogú város alpolgármestere, Farkas Félix az ORÖ alelnöke.

A jó tanulók részére tanulmányi verseny kerül meghirdetésre ebben a tanévben is. A tanév végén pénzjutalomban részesül évfolyamonként a legjobb tanulmányi eredményt elért tanuló, a legjobb érettségi eredményt elért tanuló, valamint a végzős évfolyamon a 9-12. évfolyamig, a négy év alatt a legjobb tanulmányi átlag eredményt elért tanuló. A tanulmányi versenyt az INNOCENTER Innovációs Központ Közhasznú Nonprofit Kft. vezérigazgatója, Dr. Balla László hirdette meg.



2012/2013. tanév nyitása: Jubileumi tanév a Digitális Középiskolában

2012. szeptember 7.

Jubileumi tanévét kezdte meg a Földes Ferenc Gimnázium által működtetett Digitális Középiskola csütörtökön, melynek célja a hagyományos középiskolai oktatásból kimaradók érettségihez juttatása. Az előző tanévben a hatodik végzős évfolyam tett érettségi vizsgát, és 298 fő szerzett bizonyítványt.

A Digitális Középiskola esélyegyenlőséget javító program egy, 2003 szeptemberében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében elindult, számítógéppel támogatott esti tagozatos gimnáziumi oktatást takar. Mint Fazekas Róbert, a Földes Ferenc Gimnázium megbízott igazgatója elmondta az ünnepélyes tanévnyitón, „a digitális középiskola az egész világon egyedülálló”.

– Tíz éve folyamatosan képes megújulni a rendszer. Eredményességét az is mutatja, hogy a felnőttképzés általános eredményeit tudja produkálni, és évről évre tizedekkel javul a tanulmányi átlag, egyre kisebb a lemorzsolódás – méltatta a Digitális Középiskolát a megbízott igazgató.

Mint a tanévnyitón elhangzott, az előző tanévben már a hatodik végzős évfolyam tett érettségi vizsgát, és 298 fő szerzett érettségi bizonyítványt. – A 2012/2013-as tanévben 4 évfolyamon, 12 osztályban a legújabb adatok szerint 410-430 hátrányos helyzetű felnőtt tanuló végezheti középfokú tanulmányait a Digitális Középiskola esélyegyenlőségi program keretében – mondta el Péterné Czakó Edit, az INNOCENTER Közhasznú Nonprofit Kft. oktatási igazgatója.

A Digitális Középiskola oktatási módszere a e-Learning technológiát ötvözi a távoktatás és a gimnáziumi levelezőoktatás szakmai tapasztalataival. Az oktatási portálon keresztül évfolyamonként és tantárgyanként elérhetőek a magyar iskolarendszerben a gimnáziumi tantervi követelményeknek megfelelően elkészített oktatási segédanyagok, gyakorló és számonkérő feladatok.

– Az oktatási segédanyagok tantárgyanként is lekérhetők külön-külön, de a teljes tantárgyi vertikum is hozzáférhető a jogosultságok beállítása után. A gyakorló feladatok pedig segítenek az ismeretek elmélyítésében. Az oktatás lehetséges tantárgyanként, egyéni tanrend szerint, illetve a már működő iskolarendszerű oktatásban – fűzte hozzá az oktatási igazgató.

Az ünnepélyes tanévnyitón jelen volt Csiger Lajos, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés alelnöke, aki úgy fogalmazott az iskolával kapcsolatban: „ha nem lenne, ki kellene találni”, utalva többek között arra is, hogy – mint mondta – az életfogytig való tanulásra nagyon jó lehetőségeket nyújt a Digitális Középiskola.

A hagyományokhoz híven a tanévkezdéssel meghirdették a tanulmányi versenyt is. Balla László, az INNOCENTER Közhasznú Nonprofit Kft. igazgatója elmondta, az egyes évfolyamok legjobbjai, a legeredményesebb vizsgázó, valamint a négy év legjobb átlagát elért hallgató részesül majd jutalomban év végén.


Forrás: http://www.minap.hu/

2011/2012. tanév nyitása

2011. szeptember 1.

A 2011. szeptember 1-én a 9. tanévet kezdi meg a Földes Ferenc Gimnázium által működtetett Digitális Középiskola. Az előző tanévben már az 5. végzős évfolyam tett érettségi vizsgát és szereztek érettségi bizonyítványt. A 2011/12. tanévben 4 évfolyamon, 12 osztályban 445 hátrányos helyzetű felnőtt tanuló végezheti középfokú tanulmányait a Digitális Középiskola esélyegyenlőségi program keretében. A tanévnyitón Farkas Félix, az ORÖ elnökhelyettese, a BAZ Megyei Önkormányzat Kisebbségi Bizottságának elnöke, iskolánk volt diákja köszöntötte a jelen lévőket.

Az újonnan beiratkozott tanulók száma 115 fő, ők a 9. évfolyamon kezdik tanulmányaikat.

A 10. évfolyam kezdő létszáma: 125 fő.
A 11. évfolyam kezdő létszáma: 123 fő.
A 12. évfolyam kezdő létszáma: 82 fő

A jó tanulók részére tanulmányi verseny kerül meghirdetésre ebben a tanévben is. A tanév végén pénzjutalomban részesül évfolyamonként a legjobb tanulmányi eredményt elért tanuló, a legjobb érettségi eredményt elért tanuló, valamint a végzős évfolyamon a 9-12. évfolyamig, a négy év alatt a legjobb tanulmányi átlag eredményt elért tanuló.


A tanulmányi versenyt az INNOCENTER Innovációs Központ Közhasznú Nonprofit Kft. vezérigazgatója, Dr. Balla László hirdeti meg évfolyamonként.